Tuesday, November 26, 2013

Boleh Dop Nak Jeles

Ok nak dijadikan cerita, minggu ni sekolah dah mula cuti.. Maka pakat balik blake anak-anak buah ke rumah mek Fikri.. Maka seronok lah si Saffiya main rmai2 kat rumah mek sampai tak nak balik.. Maka kami ibu ayah yang baik ni, haha kononn decide nk bermalam di rumah mek bagi peluang Saffiya main sampai puas dengan sepupu2 dia (Weekdays OK, ibu keje tau, Jauh nk ulang alik).. Berkorban si ibu ayah ni di hari-hari kerja..

Alkisahnya malam tadi, sepanjang siang harinya bermain berkejar , heret basikal bagai nak rak sampai tak tido langsung.. So, bila malamnya mulalah menangis-nangis, puas doh tepuk-tepuk, urut2 belakang tapi merengek jugak.. Pahtu mek panggil la bawak kuar dari bilik, tidur kat mek, tok mek urut betis, kaki.. Rupanya anak ibu ni org teganu panggil lenguh lumpuh sebabnya main kuat sangat siang hari.. Tak pernah jadi la lg stkat umur dia nk msuk 3 tahun ni..

Pstu, kononya lega kot tok mek dia urut2 betis gtu, ttdo la kat tok mek dia tdo.. 2, 3 kali jgak ibu gi jenguk ingat nk wat masuk dalam bilik la kn..Ibu ade kn, bkpe nk tdo ngan org lain plak..isk,isk..

Phtu mek kate, " tdo la su, biar la dia tdo kat mek.. "

Aiyak, nk angkat wat masuk bilik jgk mcm kejam la plok kn.. Nak tak nak mengalah la, susah ibu nk lelap mata tau x Saffiya xdok.. Mane pnah tdo jauh2 gtu kecuali ibu g jauh kursus ke tinggal Saffiya..
Sedih pun ade, jeles pun ade.. Mengada-ngada yer kamu Saffiya, ibu nk ngajuk la.. 

Patut ke dop? Huhu...

No comments:

Post a Comment