Tuesday, December 24, 2013

Outstation

Last two weeks, sy ke KL 4 hari, Bengkel Pengajaran di UTM Jalan Semarak dengan UKM Bangi. Kalau tahun lepas, saya bawak abang dengan Saffiya sekali, tapi kali ni bimbang jgak nak pegi sendiri sebab masa tu tengah banjir kat Kemaman dgn Kuantan. So, sy decide pegi dengan bus kolej yang dah disediakan. Di awal trimester ni, memang naik bus pun duduk xselesa sakit pinggang, sakit belakang, mcm2 la. Perjalanan pulak mkn msa +-9 jam jgak sblum smpai hotel sbb mcm biasa la, kalau ikut bus ni mesti org2 dalam bus ni nk singgah ronda-ronda kat SOGO la, Jalan TAR la. Saya xlarat, sampai Sogo naik tingkat atas lepak kat food court smpai masa nak gerak ke hotel.

Esoknya hari kedua ke UTM dulu. Yg seronoknya gi bengkel ni seronok makan jela. Biasala mkanan kat Kl ni lain sikit dari Setiu, jarang-jarang jumpa jadi sedaplah. Kalau hari2 jumpa muak jgak. Mmg heaven la mkn pg dgn tghari best2. Sesekali ubah angin, ubah selera. Tapi Saffiya kat umah yang kene tinggal tu tetap ingat jgk.. "makan ape la anak aku hrini..."..

Lpas mkn dah setel smua, patutnya gerak la balik ke Setiu, tapi dsebabkan saya dan kawan sorang lagi perlu hadir bengkel di UKM hari lusanya, maka kami stay la kat hotel. Letih jgak kene naik teksi g jauh sikit cri makanan, maknanya kene berdikari la 2hari tu, yela perut ni lapar je nk mkn berat2, tgok roti pun muak dh.
Hari keempat tu ke UKM Bangi. Snagt la mengimbau zaman2 jadi student degree di FTSM dulu, jumpa lecturer2 dulu makan pun best (makan saje..) hehhehe...
Petang tu bertolak balik, rindunye Saffiya, kol 9.30 malam jgk sampai balik dengan van kolej plak..
Letih, tapi alhamdullillah, si kecik dalam perut ibu sangat faham dan kuat, langsung xmemberi masalah pada ibu.. Lepas ni xtau bila lagi akan outstation..

P/S Saya ngidam Sate Kajang Haji Samuri hohoho...

Tuesday, December 03, 2013

4 Tahun sudah..

Alhamdullillah..
Syukur pada Allah, genap sudah 4 tahun kami suami isteri menempuh suka duka saling melengkapi antara satu sama lain. Semoga Allah mengekalkan kasih sayang kita hingga ke syurga yang abadi..
Kalau nak dibandingkan antara saya dan cik abang memang suasah nak cari persamaan.. Cik abang jenis memilih hal makanan, saya pulak makan apa sahaja selagi boleh makan, cik abang seorang yang gila2, saya pulak lebih banyak senyap, cik abang kategori boros jgak la, saya pulak jenis jimat2 (tp xla sampai tahap kedekut), cik abang ni jenis sensitif skit tapi saya jenis malas nak ambil pusing kalau hal tak penting..hehehe..
Banyak sebenarnya yang berbeza tapi perkara2 yang berbeza ni selalu yang melengkapkan kami..
Terima kasih Allah untuk anugerah-anugerah yang terindah yang Kau berikan untuk kami..

Doa untuk cik abang di hari ulang tahun (3/12/2009 - 3/12/2013)


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله و بركات

Ya Allah..
Kau ampunilah dosa ku yang telah kuperbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaran Mu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan
Ya Allah…
Sekiranya suamiku ini adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suamiku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di Dunia Mu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya
Tetapi ya Allah…Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya
Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan
Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suamiku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena
Ya Allah…Kau yang Maha Mengetahui apa yangterbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan keterlanjurank
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusanBimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai

Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu
Sekiranya aku engkar dan derhaka

Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu
Ya Allah…Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbingan Mu Aku cacat tanpa hidayah Mu
Aku hina tanpa Rahmat Mu

Ya Allah…Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agama Mu
Bimbinglah aku menjadi isteri Solehah
Hanya pada Mu,

Ya Allah…
Ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaan Mu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yang kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniaMu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaran Mu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujian Mu
Ya Allah Tuhanku…….
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah
Isteri yang sentiasa dihati
Amin, Ya Rabbi Allamin…….

Wednesday, November 27, 2013

PRODUK WALIT ASSUNNAH

Kandungan bhn2 terdiri dari makanan sunnah NABI yg dketahui byk khasiat/benefitnya :-
Air Zam zam, Kurma, Kismis, Delima, Habbatus Sauda, Saffran, Sarang Burung Walit..

Sesuai untuk semua GOLONGAN BANGSA & semua PERINGKAT UMUR termasuk ibu mengandung, ibu yang menyusukan anak, bayi, dan kanak-kanak..

KHASIAT & kelebihan WA:-
1. Mengubati pykit asma
2. Mengurangkan kahak & batuk
3. Mengubati sebarang pykit sendi
4. Awet muda & melambatkn proses penuaan
5. Menguatkan paru-paru & sistem pernafasan
6. Mengurangkn kesan nikotin pd perokok
7. Menguatkan daya ingatan khususnya untuk pelajar2
8. Memudahkan proses bersalin
9. Mengurangkan pengaliran darah semasa bersalin
10. Menambahkan tenaga dalam badan
11. Memelihara sistem saraf
12. Mengimbangkan kandungan air dalam badan
13. Menajamkan minda
14. Membekalkan gula yg diperlukan oleh badan
15. Melindungi badan daripada pnyakit
16. Melindungi mata drpd katarak & rosak
17. Menguatkan gigi
18. Membantu mencegah tulang reput
19. Membaik pulih fungsi hati & limpa
20. Mencuci buah pinggang dan salur kencing
21. Mengubah suai hormon bagi wanita monopause
22. Merawat pykit kencing manis
23. Mengurangkan tekanan darah
24. Mengurangkan berat badan yang berlebihan
25. Mengelakkan salur darah tersumbat
26. Membersihkan darah
27. Daya melawan penyakit spt kanser, cirit-biritt, radang paru-paru
28. Memulihkan masalah kulit spt jerawat
29. Merawat masalah senggugut dan haid
30. Mengubati reumatik (jangkitan sendi & jantung)
31. Merawat mslh kulit, batuk, selsema, sakit tekak, tonsil, sakit kepala (migraine) dan muntah-muntah
32. Pertumbuhan akal dan fizikal bayi dan kanak-kanak
33. Sebagai bahan penenang bg mslh kemurungan
34. Melancarkan perjalanan haid
35. Mengandungi zat antikuman, zat florida yg mampu membunuh kuman
36. Mengandungi kuantiti kalsium & garam magnisium utk menghilangkan rasa haus dan kesan penyembuhan
37. Mencegah penyakit gastrik
38. Menguruskan badan
38. Dapat menyembuhkan pelbagai jenis penyakit dgn izin Allah


Photo: PRODUK WALIT ASSUNNAH

Kandungan bhn2 terdiri dari makanan sunnah NABI yg dketahui byk khasiat/benefitnya :-
Air Zam zam, Kurma, Kismis, Delima, Habbatus Sauda, Saffran, Sarang Burung Walit..

Sesuai untuk semua GOLONGAN BANGSA & semua PERINGKAT UMUR termasuk ibu mengandung, ibu yang menyusukan anak, bayi, dan kanak-kanak..

KHASIAT & kelebihan WA:-
1. Mengubati pykit asma
2. Mengurangkan kahak & batuk
3. Mengubati sebarang pykit sendi
4. Awet muda & melambatkn proses penuaan
5. Menguatkan paru-paru & sistem pernafasan
6. Mengurangkn kesan nikotin pd perokok
7. Menguatkan daya ingatan khususnya untuk pelajar2
8. Memudahkan proses bersalin
9. Mengurangkan pengaliran darah semasa bersalin
10. Menambahkan tenaga dalam badan
11. Memelihara sistem saraf
12. Mengimbangkan kandungan air dalam badan
13. Menajamkan minda
14. Membekalkan gula yg diperlukan oleh badan
15. Melindungi badan daripada pnyakit
16. Melindungi mata drpd katarak & rosak
17. Menguatkan gigi
18. Membantu mencegah tulang reput
19. Membaik pulih fungsi hati & limpa
20. Mencuci buah pinggang dan salur kencing
21. Mengubah suai hormon bagi wanita monopause
22. Merawat pykit kencing manis
23. Mengurangkan tekanan darah
24. Mengurangkan berat badan yang berlebihan
25. Mengelakkan salur darah tersumbat
26. Membersihkan darah
27. Daya melawan penyakit spt kanser, cirit-biritt, radang paru-paru
28. Memulihkan masalah kulit spt jerawat
29. Merawat masalah senggugut dan haid
30. Mengubati reumatik (jangkitan sendi & jantung)
31. Merawat mslh kulit, batuk, selsema, sakit tekak, tonsil, sakit kepala (migraine) dan muntah-muntah
32. Pertumbuhan akal dan fizikal bayi dan kanak-kanak
33. Sebagai bahan penenang bg mslh kemurungan
34. Melancarkan perjalanan haid
35. Mengandungi zat antikuman, zat florida yg mampu membunuh kuman
36. Mengandungi kuantiti kalsium & garam magnisium utk menghilangkan rasa haus dan kesan penyembuhan
37. Mencegah penyakit gastrik
38. Menguruskan badan
38. Dapat menyembuhkan pelbagai jenis penyakit dgn izin Allah

TESTIMONI :-
1. 5 hari yg lps, seorang nenek telah dtg ke rumah sy utk mendapatkn WA utk ank n cucunya yg sedang berpantang di rumahnya setelah mendengar khbr brite drpd jirannya mengenai bayi sy yg terselamat daripada dijangkiti sakit kuning baru-baru ini. Sy telah mengesyorkn nenek trsebut spy menitiskn sedikit walit as-sunnah ke dlm susu bayi n memberinya minum disamping ibunye trut sm mgmbil walit as-sunnah sbg rutin minuman stiap pg. Slps 3 hari, apabila nenek trsebut mmbawa cucuya utk pemeriksaan, alhamdulillah cucunya telah bebas dr pykit kuning yg dihidapi oleh kbyakan bayi skrg ini..

2. Saya telah mengalami pembedahan semasa melahirkn anak... 3x operate... anak pertama 2007... anak kedua 2008 ... dan anak ketiga 2010... Masalah yg sama sy hadapi selepas berpantang ialah susah untuk membuang air besar (maaf sekiranya ayat ini kurang sopan).. atau sembelit... Alhamdulillah sejak diperkenalkn dengan WA dan sy amalkn hmpir sebulan, masalah itu tdk ader lg...

3. Saya mempunyai sakit keturunan (asma). Sekarang sakit tu jatuh kpd anak kami berumur 6thn. Dr bby smpi skrg x baik2. Selalu meradang dan menangis kerana sesak nafas. Tiap2 mggu sekali atau 2 kali sy msti bawa anak kami untuk dptkan gas di hospital. X blh salah makan atau penat sgt pasti di serang asma. Setelah mengamalkan 2botol Walit ni, Alhamdulillah anak kami semakin pulih dan cerdas...sekarang hati kami pun bertmbah tenang dan bahagia melihat keadaannya begitu.

4. Penyakit abg saudara suami sy telah disah kan dr dan tak ade ubt yg mampu di ubati kecuali menahan sahaja...haipetatis B sejenis penyakit organ dalaman iaitu HATI...dan jugak masaalah angin pasang dan masaalah di perut hingga terpaksa buang pusat..selepas operasi beliau ok sihat..dan makin lama dan makin hari masaalah hati telah menjadi teruk...dr kata hati dah tidak berfungsi menyebab kan air minum dan air kencing tidak di jln yg betul..hingga terpaksa menebuk perut utk membuang air sebanyak 7-10 litter seminggu...saya ulang seminggu 7hari...dan keadaan makin teruk kerana dia selalu pengsan..dan selalu lupa..serta makin teruk hingga tidak tahu nak atur kencing dan berak..(maaf bahasa kasar)dan selalu di kejar kan ke kecemasan dgn ambulance kerana oxigent tidak sampai ke otak..(selalu maksud saya adalah seminggu melebihi sekali dan dua x) bkn sebulan sekali...dan hari yg saya dan suami pergi kerumah nya setelah pihak hospital kata TIADA APA DAPAT DI LAKUKAN LAGI HANYA BERSERAH saya pun dgn niat tidak mahu menjual atau menjadi kan dia testimoni saya ikhlas kerana kasihan dan simpati tengok keadaan nya saya suruh isteri nya yg setia di sisi menyapu walit kedalam mulut..kenapa perlu di sapu bkn di minum..adalah kerana dia sudah tidak mampu utk menelan walau pun sesudu air dan tak kenal orang serta pakai pampers..berbalik semula selepas menyapu..kami mintak izin dan kami ikut sama berdoa semoga allah perkenan kan doa kami..tidak sampai 4 jam si isteri sms mintak beli sekotak..dan minta saya dtg kerumahnya segera..berdebar takut pekara yg tidak di ingini terjadi....tapi bila sampai saja...kami panjat kan kesyukuran kerana dia dah boleh berckp walau pun merangkak2 tapi dia dah dpt kenal kami..saya terus berikan walit yg saya punya pada dia sementara tunggu oder yg akn sampai..besok hari lunch time saya kerumah nya jln kaki panas2 hari tapi bila masuk saja kerumah saya terus rasa terkejut..gembira..dan hilang penat panas saya bila tengok dia duduk di meja mkn dan siap jemput saya mkn lg sambal belacan lg...dan bermula lah episod dia makin sihat mengamalkan walit hari ke empat dah bwk motor ke kedai...dan dlm sebulan hanya 2x saja buang air di perut..dan dah tak ada masaalah tidak sedar kan diri kerana oxigen cukup..dr pun pelik tapi mcm saya kata kan semua kuasa allah kita hanya mampu usaha...dan walit memang bgs dN terbukti...saya ulang semula dia dah di sah kan tiada harapan..dia kena buang air di perut setiap minggu..dia selalu tidak sedarkan diri..dan skrng dia sihat dan dah boleh buat aktivi yg lama dah dia tak buat...terima kasih walit...cuma beliau tidak boleh putus walit jika ia putus pekara di atas akn berulang semula..

4. I ade mslh kulit yg sngt teruk.bg mmbr2 skolah dulu dieorg tahulah mcm mane tngn i bengkak2 n menggelupas..kdng2 smpi bernanah sbb jangkitan.mmg sekse sngt.mcm2 care perubatan yg family i ikhtiarkan.dari tradisional smpi lah ke moden.seme x mnjadi.baik kjap jer pas2 jd blik.
Skrg ni muke i naik jerawat x baik2..da mcm2 produk yg i gune.hasilnye ttp same..dlm mase yg same i ade masalah sembelit yg amat kritikal..sekse klu nk ke tndas...AZABBB sngt!!!!!
tp lepas i diknalkan ngn produk WA ni rase mcm x caye jer ngn perubahan ni..mule2 mmg x de kesan pn yg i rase.slalu i msj ngn kak N...mungkin smpi die serabut kot..hehehe...tp sbb semangat die yg kental suh sy teruskan jugak...akhirnye sy BERJAYA....sy da x payah amik fiber utk ke tandas...kulit muke da beransur baik.kulit badan x yah citer lah..hnye cik abg je yg tahu...hehehe...mmg TEBAEK....tq sis sbb knalkan produk ni ngn sy...klu x cube mmg sy x caye...rugi klu u all x nak try..

5. Alhamdulillah... pg td mak g checkup.. Syukur.. kesihatan mak bertambah baik, tekanan darah mak normal n stabil.. sesuatu yg paling mengejutkan sy rupa2nya mak ada alahan bila cuci rambut.. setiap kali mak cuci rambut, kepala rasa berdenyut2. Sblm ni mak x pernah cerita sbb x nak anak2 risau.. tp slps amalkan WA mak dh x rasa sakit2 kepala lg.. sistem pembuangan air besar semakin pulih dh x susah lg mcm sblm ni, mcm2 ubat tuk lancarkan pembuangan air besar walaupun beli yg mahal2... selalu mak rasa lemah2 badan n mengantuk antara jam 9-11pg, tp skrg mak dh cergas, xde rasa mcm nak tidur aje..

6. Saya mmg banyak penyakit. Biasa la orang dah berumurkan(60an). Sejak saya jumpa product Walit ni saya jadi tertarik dan berminat untuk mencuba. Mula2 lenguh2 kaki dan sakit pinggang saya mulai pulih. Lama2 sedar x sedar dah 2 bulan sy amalkan Walit ni bukan setakat badan saya bertambah cergas.. Malah tenaga batin saya pun dah pulih. Terkejut isteri saya.. Saya suruh dia amalkan Walit ni sekali... Sama2 sihat.. Sama2 gembira.

7. Alhamdulillah isteri boleh berpuasa penuh Ramadhan ini tanpa pitam dan terganggu kesihatan seperti tahun2 sebelum nya... Ye mestilah sangat gembira bila dapat melaksanakan ibadat kepadaNya dengan lebih sempurna...Hanya padanya kita memanjat kesyukuran.. dan kegembiraan itu bukan setakat itu sahaja, suaminya yang sebelum ini berusaha dengan bermacam2 cara untuk kembalikan kesihatan dalaman demi memenuhi fitrah batin seorang insan, kini mampu tersenyum, tak henti memanjat kesyukuran setelah habiskan 3 botol WA.

8. Saya mengidap penyakit sarat dan ghout sudah hampir 2 tahun. Saya baru berusia 29 tahun,tetapi kerana penyakit yang saya alami ini menyebabkab saya tidak dapat berjalan dengan cara yang normal, sehinggakan nak membuang air besar pun susah.
Saya mula mengambil product ini pada 15hb februari 2013, dengan hanya makan 2x sehari seperti yang disyorkan.Alhamdulillah sekarang ini saya sudah mula sihat dan boleh bergerak seperti biasa dengan hanya mengamalkan 2 minggu sahaja. Penyakit sarat saya juga sudah mula berkurangan,Alhamdulillah..

WA dapat membantu menghilangkan jerawat. Kepada sesiapa yang telah mencuba pelbagai produk kecantikan untuk menghapuskan jerawat namun tidak berkesan, anda dinasihatkan mencuba WA..insyaAllah, dengan cara meminum dan menyapu pada muka yang berjerawat sebelum tidur, dalam tempoh 3 hari sahaja, jerawat yang berbiji-biji dan bengkak mulai surut dan mengering..

WA perlu diambil sebanyak 2 kali sehari iaitu pada waktu pagi dan pada waktu malam sebelum tidur..iaitu 10 ml@ 1 sudu besar pada waktu pagi dan 10ml@ 1 sudu besar waktu malam..
Sebelum meminumnya hendaklah membaca bismillahirrahmaanirrahim dan berselawat 3 kali (ISLAM)..

* Perlu diingatkan penggunaan "sudu besi" TIDAK dibenarkan sama sekali.. perlu guna sudu plastik.

Cabar Diri Sendiri

Hampir semalaman diskus dgn cik abang untuk memulakan sesuatu yg baru yang saya tak pernah cuba lagi sebelum ni, dah usha2 dari kawan, dgn modal yang agak murah akhirnya pagi ni saya nekad untuk join jual Walit AsSunnah ni..

Semoga Allah membantu saya dan mempermudahkan segala urusan. Azam saya untuk lakukan sepenuh hati, dan tak akan putus asa. Semoga Allah memudahkan rezeki kami sekeluarga.. Hanya Dia yang maha Tahu apa yang terbaik untuk kami..

Gud Luck untuk diri sendiri!
Saya Boleh!

Tuesday, November 26, 2013

Boleh Dop Nak Jeles

Ok nak dijadikan cerita, minggu ni sekolah dah mula cuti.. Maka pakat balik blake anak-anak buah ke rumah mek Fikri.. Maka seronok lah si Saffiya main rmai2 kat rumah mek sampai tak nak balik.. Maka kami ibu ayah yang baik ni, haha kononn decide nk bermalam di rumah mek bagi peluang Saffiya main sampai puas dengan sepupu2 dia (Weekdays OK, ibu keje tau, Jauh nk ulang alik).. Berkorban si ibu ayah ni di hari-hari kerja..

Alkisahnya malam tadi, sepanjang siang harinya bermain berkejar , heret basikal bagai nak rak sampai tak tido langsung.. So, bila malamnya mulalah menangis-nangis, puas doh tepuk-tepuk, urut2 belakang tapi merengek jugak.. Pahtu mek panggil la bawak kuar dari bilik, tidur kat mek, tok mek urut betis, kaki.. Rupanya anak ibu ni org teganu panggil lenguh lumpuh sebabnya main kuat sangat siang hari.. Tak pernah jadi la lg stkat umur dia nk msuk 3 tahun ni..

Pstu, kononya lega kot tok mek dia urut2 betis gtu, ttdo la kat tok mek dia tdo.. 2, 3 kali jgak ibu gi jenguk ingat nk wat masuk dalam bilik la kn..Ibu ade kn, bkpe nk tdo ngan org lain plak..isk,isk..

Phtu mek kate, " tdo la su, biar la dia tdo kat mek.. "

Aiyak, nk angkat wat masuk bilik jgk mcm kejam la plok kn.. Nak tak nak mengalah la, susah ibu nk lelap mata tau x Saffiya xdok.. Mane pnah tdo jauh2 gtu kecuali ibu g jauh kursus ke tinggal Saffiya..
Sedih pun ade, jeles pun ade.. Mengada-ngada yer kamu Saffiya, ibu nk ngajuk la.. 

Patut ke dop? Huhu...

Azam Baru La sangattt..

Berhabuknye blog saya ni smpai xnmpk tulisan new post dh... Hehe.. 
Sorry ye blog.. 

Mulai hri ni saya berhajat nk abadikan smua kenangan anak-anak kat cni wlaupun (mgkin akan selalu) xde gmbar.. Biasala ibu si pemalas ambik gambar..

Rasanya dh banyak rusi kenangan-kenangan zaman kecik si kakak Saffiya yg sy ketinggalan simpan sebagai kenangan.. Ni dh nk ade adik kene mula azam baru la plak..
Harap-harap nnti bila semua dh besar dah pndai buka blog ibu boleh baca apa yg ibu tulis..
Semoga anak-anak ibu menjadi anak-anak yg soleh dan solehah dan berbakti kepada ibu ayah.. Insyaallah :)

Thursday, March 07, 2013

Seriously..

Serius.
Kadang-kadang saya rasa nak jadi suri rumah sepenuh masa. Sepanjang masa boleh tengok muka anak je tak perlu nak sakit hati dengan sistem kerja yang mengarut dan sememangnya berat sebelah ni.
Biarlah Allah jua tentukan apa yang terbaik. Saya tak akan menghalalkan milik saya yang dirampas. Jawab lah anda semua di akhirat kelak..

#mood tulis ntah ape2, luahan semata-mata...

Monday, February 18, 2013

Selamat Hari Tua...

Alhamdullillah..hari ni 18 Februari genap 25 tahun saya bernafas di muka bumi Allah ni.. Syukur, masih lagi diberi usia untuk menikmati hidup yang sementara ni.. Di hari ulang tahun kelahiran saya ni, sbgai simboliknya tiap2 tahun saya akan mengambil cuti untuk memberi hadiah untuk diri sendiri..Tiada birthday party atau kenduri doa selamat, cuma ambil peluang hari ini untuk spend masa di rumah, menatap wajah dan meluangkan masa untuk suami dan buah hati kesayangan, Nisrina Saffiya..

So, pagi2 saya bangun buatkan nasi minyak kegemaran suami dan puteri sulung kami.. Tiada kek dgn lilin 25 batang ye.. Mkn biasa2 je.. Dapat spend masa dgn family pun syukur sesangat. Inilah harta dan hadiah yang paling bermakna yang Allah kurniakan untuk saya sepanjang usia 25 tahun ni. Tiada galang-gantinya..


Thursday, January 03, 2013

Belajar Menghargai..

To love is nothing, 
to be loved is something 
but to love and to be loved by the one you love,
that is EVERYTHING. 
Never take love for granted..