Thursday, November 12, 2009

^^Pengalaman Jadi Helpdesk iPerintis...^^

Spnjg hmpir 2 mggu aku ditugaskan di bahagian Helpdesk ni (jwab call user yg perlukn bantuan dlm apa jua sistem yg digunakan selagi disokong oleh iPerintis & Petronas)
ak xpernah mengalami perkara memalukan ini...Ye, ak malu sgt..Huhu..
Al kisahnya begini...
Ring......Extension helpdesk kat line aku berbunyi...Mulanya aku okey je..Aku jwb la, mcm bsa...
"iPerintis, Hello..."
User tu ckp " Hello, akak, saya nak reset password emel sy la"...
Aku nk ckp "ok, sy nak username cik..." tapi xkuar, ak ckp ape2 pn xkuar tbe2 aku terbatuk dgn sdri..
Ya Allah, ape dh jadi ngan aku ni... User tu pn panik.."Akak, knape?Xsihat ke?..."
Alahai concernnya....Aku ckp "Tunggu jap ye..." dgn suara nk kuar ngn xnak sama byk je n tersekat2..
User tupn tggu la smpi aku habis batuk, suara aku clear, bru dia ckp...Lama gak dia tggu smpi peti suara aku ok..huhu
Aduss.. Nasib baik la user ni sporting..Xmarah2, xckp bukan2..Tapi yg pasti...AKU MALU...huhu

2 comments:

  1. heheh!sama mcm sy tp sy tcekik gula mase tu keje call center astro cepat2 capai air kt table sbelah..hahha!

    ReplyDelete
  2. hehe sama mcm sy dulu..tp sy tcekik gula mase tu keje call center astro..cepat2 capai botol air member sbelah..haha!

    ReplyDelete