Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, December 29, 2009

^^Kronologi Aku Menjadi Milikmu...Part 2 ( Majlis Akad Nikah ) ^^

Setibanya 2hb Disember 2009, hujan sangat lebat mula dari pagi tak berhenti2.. Smua ahli kerja kenduri sangat bimbang sbb nnti akn susah nk wat keje. Khemah untuk ahli keje pn abang aku dah siap2 pasang dh takut dorg kna hujan.. Aku la yang paling bimbang sbb pelamin aku xdatang ag org yg patut kna pasang tu. Kanopi untuk tetamu pn xpasang ag.. Tapi kanopi tu alhamdullillah dalam hujan lebat tu lbih kurang kol 4ptg camtula, dgn bermandikan hujan abang2 yang tauke kanopi tu sanggup jgak datang pasang kat umah aku. Terima kasih sgt2 kat dorg.. 


Cuma yang aku tunggu2 sangat pelamin aku xsampai2 jgk ag. Rupanya aku dengar brta, air banjir naik atas jalan dan kenderaan xleh lalu. Kebetulan dorg yang kna datang pasang khemah tu kna across jln yg naik air tu dlu klau nk datang kat kmpung aku. Kampung aku alhamdullillah xpernah ag bnjir stkat ni.. Tp alhamdullillah,  lpas Asar ptg tu hujan nmpak reda skit, kol 6 ptg dorg smpi dgn bwak smua peralatan sanding aku tp tupn dorg kna redah air banjir lagi yg bru surut ckit... Huhu..


Tapi another sad thing happen that night.. My hubby yg takut stuck xleh lalu jalan kat Kampung Guntung tu, terpaksa datang dlu, angkut family dia mana yg penting untuk majlis akad nikah ktorg yg ptutnya jd malam 2hb tu.. Tapi apakan daya, Tuhan dah tentukan kami takde jodh lagi 2hb tu.. Sbbnya........ Tok kadi yg kna nikahkan kami xleh kuar umah, umah dia naik air.. Dia cakap kna tunda pg esok kol 10.00 pg.. Waaaaaaaaaa....... 


Aku tersgt la gelisah memikirkan esoknya adakah smuanya akn berlaku seperti yg diharapkn ataupn kna tunda lgi..Hish, ak xnak sanding dlu sblm nikah.. Tapi, my hubby tnangkan aku ckp kte xde jdoh lgi hari ini. Tgu la esok, xkemana... Huhu.. 


Then, pg esoknya, seawal 5pg aku dah terjaga, xleh tdo. Merenung inai yang merah di kedua2 jari tangan ku.. Mengharapkan smuanya akn berjalan lancar hari ini.. Allah, please help me to go through all of this... Alhamdullillah, hujan berhenti pg tu and langit nmpak cerah. Seawal 8 pg ak dah bersiap untuk ke masjid..
Bertolak ke masjid dalam kol9lbih, jap pstu tok imam pn sampai, alhamdullillah, berjaya kuar gak tok imam tu.. Cuma tgu cik abang aku jela xsampai ag.. Xpe2, dia jauh ckit. Lgpun x kol10 ag time tu..Hehe


Smntara tu, tok imam ambik tndtgn aku sbgai persetujuan aku setuju mewakilkan dia sbgai wakil kpda ayah aku untuk menikahkn aku dgn my hubby..These are...






Then, bila smua dh ade, maka mula la majlis akad nikah, diikuti dgn lafaz taklik. Alhamdullilah, lpas 2 kali lafaz, aku sah menjadi miliknya.. Itulah harinya, 03 Disember 2009, kol 10.20 pg, Allah mengurniakn kami satu lgi kurniaan yg pling besar dalam hidup kami berdua. 



Gambar lain, klik kat cni ek.. My Wedding

No comments:

Post a Comment