Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, January 05, 2010

^^Life is Different...^^

Ramai jugak yang tanya, apa beza hidup dulu dan hidup sekarang... I say, yes, it's totally different. Hidup alam rumahtangga lain yang amat daripada hidup single macam most of you, my dear friend..


Kalau dulu, nak makan, xnak makan, semua ikut suka. Kalau malas, masak maggi pun xpe, xpun wat air milo makan dengan roti kosong..Tu pn dah best. 
Tapi sekarang, kita dah ade seseorang yang kite perlu ambik tahu makan minumnya. Takkanla nak wat maggi dengan alasan malas la nak masak... Alih2, nnti dia cabut pergi kedai, makan kat kedai cakap org umah xnak masak..X ke malu..Huhu
Bangun pagi2, mesti kena masakkan breakfast untuk dia, buatkan air feveret dia.. Tengahari, before 2.00pm kena ready lunch , buat la apapun yang dia suka. Then, for dinner, si dia xkesah, kalau ada yang baru dimasak pn xpe, yang tengahari tadi pun xpe..
Semua hal ehwal hdup dia mesti kita perlu ambik berat.. From the smallest thing to the biggest thing perlu ambik tahu..
Kalau dulu, masa couple xpenah2 pun terfikir kena buat ni semua. Fkir kena jaga perasaan je.. Sampai masa dating, keluar makan kat luar...
Tapi sekarang ni semuanya berlaku in real time. Orang yang kita duk kuar dating sama2 dgn kita selama ni dah hidup bersama kita.. Perkara pasal dia yang dulu kita xtau semuanya kita dh tau...


Semua ni memenatkan ke?


Perkara-perkara ni tak dipaksa pun untuk kita buat. Ntahla, susah nk explain, bila kita sayangkan seseorang, mesti kita nak buat yang terbaik untuk dia kan. Walaupun penat dan susah payah, bila kita berjaya buat sesuatu yang dia suka, rasa penat tu hilang. Yela, untuk siapa lagi hidup kita kalau bukan untuk dia yang kita sayang selain pada yang Maha Esa.. Bila lihat si dia makan apa yang kita masak sampai 2,3 kali tambah (walaupun kdg2 sedap kdg2 tak), semua tu ckup membahagiakan.. At least, dia menerima apa yang kita mampu buat seadanya.. 


Semua ini bakal dialami oleh anda semua.. Perasaannya sangat berlainan. Bahagianya sangat berlainan berbanding alam couple tapi tanggungjawabnya sangat berat. Pada Allah juga kita mintak pertolongan agar dipermudahkan segalanya....Amin..


P/S My hubby, cepat2 la balik... Windu...



No comments:

Post a Comment